- Pokud tato situace nastane, podnikatel storno této transakce do EET neodesílá. A to z toho důvodu, že v EET není evidován samotný prodej.
- Pokud si ovšem zákazník za reklamované zboží odebere jiné a to ve vyšší hodnotě, tzn. dochází k doplatku, je prodávající povinen tyto transakce rozdělit. Nejprve provede storno reklamovaného zboží, které do EET neodešle. Shodně jako v první variantě. Následně je nutné z pohledu zákona a metodiky EET odeslat transakci z prodeje nového zboží, a to v celé její hodnotě.
Např.
- 12. 2016 zákazník zakoupil sportovní bundu v hodnotě 1 600 Kč.
– tato transakce proběhla v době, kdy prodejce ještě neměl povinnost tržby elektronicky evidovat, a tudíž ji do EET neodeslal.
- 03. 2017 zákazník sportovní bundu reklamoval a reklamace byla uznána v plné výši. V tento samý den si zákazník vybral jinou sportovní bundu a to v hodnotě 2 500 Kč.
- storno transakce ve výši 1 600 Kč do EET prodejce posílat nebude a vystaví pouze storno doklad k této transakci.
- nový prodej (byť z pohledu prodejce se jedná pouze o výměnu zboží s doplatkem) je dle metodiky EET nutné do EET odeslat v plné výši, tzn. ve výši 2 500 Kč a to vystavením nového dokladu.