Předpokladem komunikace je existence xml souborů s neschopenkami, které uživatel obdržel v elektronické podobě do datové schránky nebo dotazem na portál APEP (pův. VREP).
Pro ukládání xml souborů neschopenek je třeba zřídit adresář a vybrat jej v modulu Mzdy a personalistika/Obsluha /Nastavení/ Změna implicitního nastavení/Strana 5.
Z datové schránky bude třeba soubory DpnInfo.xml typu vznik, trvání a ukončení uložit do uvedeného adresáře, pak se údaje přímo zobrazí v nové nabídce Data-soubory/Hromadné pořizování/eNeschopenka.
Pro dotazování na APEP je určena nabídka Hromadné pořizování/Dotazy a odpovědi APEP. Je třeba vyplnit časový interval, jakého období se dotaz týká, a následně dotazem Zjištění odpovědi APEP zašle výpis všech záznamů zaměstnanců v požadovaném období. Uložený soubor se tím natáhne do nabídky eNeschopenky.
Požadavky: - k autentizaci na portálu APEP nově komerční certifikát - Obsluha/Nastavení/Změna uživ. nastavení
- v systému Byznys aktualizovaná komponenta BNet.
Údaje o neschopenkách stažené z datové schránky nebo z portálu APEP se zobrazí v nové nabídce Data-soubory/Hromadné pořizování/eNeschopenka.
Podle otevřeného období mezd je možné vybrat záznamy k přenosu. Tlačítkem „Přenos“ dojde k zápisu do standardní nabídky Nemocenská v Byznysu.